Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä 

Lahjaliike Livva, y-tunnus: 2710751-4, osoite: Rantatie 2, 99800 IVALO myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen.  

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.2.2020 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme. 

Tuotteet ja tuotehinnat 

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. 

Toimituskulut 

Toimitus- ja pakkauskulut Suomeen ovat 5,90€. Voit valita toimituksen myös kotiovelle hintaan 15,90€ koko Suomeen. Yli 100€ tilaukset toimitamme Suomeen veloituksetta. Toimituksesta ulkomaille pyydä kirjallinen tarjous sähköpostitse osoitteeseen livva.shop@gmail.com. Tarjouspyynnössä tulee käydä ilmi tilattava tuote tai tuotteet, tilausmäärät, toimitusosoite ja -maa. Tarjouspyyntöön vastataan viikon kuluessa. Tuotteiden pakkaamisessa pyrimme käyttämään kierrätysmateriaaleja. 

Tilaaminen ja sopimus 

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön verkkopankissasi. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Tilaaja on velvollinen huolehtimaan, että hänen antamansa henkilö- ja yhteystiedot ovat oikein. Lahjaliike Livva ei vastaa, jos toimitus häviää tai ei löydä omistajaa johtuen vääristä yhteystiedoista (esim. puhelinnumero).  

Maksaminen ja maksutavat 

Voit maksaa tilauksesi verkkopankissa. Kassasivun jälkeen avautuu tilauksesi maksutiedot, suorita maksu omassa verkkopankissasi. Maksutapahtuman näkyessä Lahjaliike Livvan tilillä, käsittelemme tilauksesi. Huomioithan, että pankkisiirrolla maksaessasi pankkien välisen maksutapahtuman kirjautuminen voi viedä parikin pankkipäivää.  

Tilaus- ja maksuvahvistus 

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Kun tilauksen maksutapahtuma on kirjautunut tilillemme, tilauksesi käsitellään. Saat sähköpostiisi ilmoituksen tilauksen ollessa käsittelyssä ja, kun tilaus on toimitettu. Mikäli tilauksen tai toimituksen yhteydessä ilmenee jotain poikkeavaa, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse mahdollisimman pian.  

Toimitustapa 

Toimitamme tilauksesi Matkahuollon tai Postin kautta. Tarkistathan saapumisilmoituksesta paketin säilytysajan ja noudat paketin ajallaan. Jos valitset nouto myymälästä, saat sähköpostiisi ilmoituksen, milloin tilaus on valmis noudettavaksi. Tuotteet tulee noutaa viikon kuluessa tilauksesta, ellei toisin sovita. 

 Toimitusaika 

Normaali toimitusaikamme on 5-7 arkipäivää. Ruuhka-aikoina toimitusaika saattaa olla pidempi. Olethan meihin yhteydessä, jos tilauksella on erityinen kiire. Tarvittaessa voimme yrittää nopeuttaa tilauksen toimitusta. Jos tuotetta ei ole varastossa tilaamaasi määrää, olemme sinuun yhteydessä. 

Peruutusoikeus ja palautusehdot 

Jos olet kuluttaja sinulla, on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tai osa siitä ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta. Pois lukien elintarvikkeet, joilla ei ole palautusoikeutta. 

 Peruuttamisilmoitus tulee tehdä viipymättä sähköpostiin livva.shop@gmail.com  

 Jos käytät peruutusoikeuttasi, palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja  hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Lähettäjän vastuulla on pakata tuotteet takaisinlähetystä varten niin, etteivät ne rikkoudu tai kärsi kuljetuksessa. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Jos olet ollut oikeutettu ilmaisiin postikuluihin ( yli 100€ ostokset) ja palautat tuotteita tai jätät paketin noutamatta ja tilauksesi arvo jää tällöin alle 100€, meillä on oikeus periä postituskulut.  

 Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kulut. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Jos paketti jätetään noutamatta, meillä on oikeus periä palautuksesta aiheutuvat kulut asiakkaalta, joka tällä hetkellä on 15€. Asiakas myös vastaa, että hänen antamansa tiedot ovat oikein. Jos paketti palautuu meille, johtuen virheellisistä yhteystiedoista, veloitamme 15€ palautuskuluja.  

 Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan lähetyslista tai ainakin tilausnumero rahojen palautusta varten. 

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. 

 Palautusosoitteemme:
Lahjaliike Livva 
Rantatie 2
99800 IVALO 

Puh: 050 4311475 

livva.shop@gmail.com 

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet 

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote tai tuotteet ovat virheellisiä tai jotain puuttuu tms., ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Jos tuote on virheellinen, lähetämme joko uuden tuotteen tai korvaamme rikkinäisen. Pidätämme itsellämme oikeuden päättää kumpaa tapaa noudatamme. Viallisissa tuotteissa korvauksemme on maksimissaan tuotteen hinta. Muita kuluja ei korvata esim. toimituskuluja. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. Jos tuote on vioittunut kuljetuksen aikana, tee viipymättä reklamaatioilmoitus kuljetusyhtiölle. 

Asiakaspalvelu 

Autamme sinua mielellämme tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse: 

livva.shop@gmail.com 

puh: 050 4311475
ma-pe klo 10-17 

Vastuunrajoitus 

Lahjaliike Livva  ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt. 

Erimielisyydet 

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).